Lakeside, Ohio - Reisverslag uit Summit, Verenigde Staten van Lianne Lankhorst - WaarBenJij.nu Lakeside, Ohio - Reisverslag uit Summit, Verenigde Staten van Lianne Lankhorst - WaarBenJij.nu

Lakeside, Ohio

Blijf op de hoogte en volg Lianne

09 Juli 2012 | Verenigde Staten, Summit

Zaterdag 30 juni 2012
04:00 Goodmorning America. Ja op tijd uit bed, want ik wilde voor dat we weg gaan nog even douchen en genieten van facebook. Ze hadden me namelijk verteld dat de wifi heel slecht is dus dan moeten we er nu nog maar even van genieten. We zaten uiteindelijk om iets over 5 in de auto en zijn toen eerst bij Dunkin Donuts gestopt voor een ontbijtje. Een bagel met cream cheese. We hebben onderweg maar twee keer gestopt. Een keer op te tanken en plassen en een keer om te gaan lunchen. Ik heb een lekker broodje met mozzarella op en er was ook een Starbucks dus ik heb nog genoten van een gigantische passion ice tea. Tegen kwart voor drie kwamen we aan in Lakeside Ohio. Je moet het eigenlijk zien als een afgesloten dorpje. Als je eruit en erin wilt moet je een kaart laten zien. We zijn gelijk naar het huisje gegaan en hebben gelijk alle spullen uitgepakt. Beter om dat gelijk te doen, dan vanavond want nu had je er nog een beetje fut voor. We hadden nog helemaal niet van eten en drinken in huis dus zijn Mike en Tamara eerst wat te drinken gaan halen. De boodschappen zouden namelijk later die middag bezorgt worden. Na even gezeten te hebben zijn we naar de ouders van Mike gegaan. De ouders van Mike hebben een huisje twee minuutjes lopen van ons huisje. In hun huisje komt straks ook nog een zus van Mike met haar drie kinderen te zitten. Na de ontmoeting met Mike zijn ouders ben ik terug gegaan naar ons huisje omdat de boodschappen bezorgt zouden worden. Ik heb een stukje Lord of the rings gezien op tv, dat was wel leuk. De boodschappen waren er. Kwam er een klein stevig mannetje uit het busje en ik dacht laat ik maar een handje helpen met al die zware boodschappen en al die trapjes om binnen te komen. Dus ik had mijn beweging voor vandaag toch weer gehad. Tegen de tijd dat ik alles binnen had kwam iedereen ook weer terug thuis. Ik heb toen de kinderen gedoucht en ondertussen hadden ze pizza besteld voor vanavond. We hebben lekker pizza gegeten, na het eten kwam Jody (een zus van Mike) ook aan vanuit Chigago samen met haar man David. Ze slapen bij ons in het huisje. Na het eten hebben we nog even wat gekletst en was het al weer tijd om te gaan slapen. En dat was ook wel nodig want ik was toch wel best moe na de lange rit van vandaag.


Zondag 1 juli 2012
Vandaag hebben we een fiets gehuurd, zodat ik ook een beetje meer bewegingsvrijheid heb als ik vrij ben. We hebben daarna met een gedeelte van de familie een tochtje gemaakt naar een vuurtoren. Het was ongeveer een ritje op de fiets van 25 minuten. Daarna kwamen we op een geweldeig mooie plek aan het meer. Een vuurtoren, mooie bomen en rotsen. Aan de ene kant had je uitzicht op land met huisjes en aan de andere kant had je een groot attractiepark. Na een tijdje daar rondgelopen te hebben en foto’s hebben gemaakt zijn we weer terug gegaan op de fiets. We hebben als lunch een flinke sandwich gegeten en ik heb daarna nog even buiten gespeeld met Jonas. Ik had die middag even tijd voor mijzelf en heb ik een Ice Tea gedronken bij coffe and crème. Er zou daar wifi zijn, maar helaas werkte dat niet. Dus ik heb mijn wandeling maar voortgezet naar de pier. Ik heb daar even heerlijk genoten van het zonnetje en het uizicht. Na even gerust te hebben ben ik langs het water weer terug gelopen naar het huisje. Maya lag te slapen en de rest wilde er even uit dus ik ben ik het huisje gebleven. Ik heb zitten puzzelen en tekenen. Muziekje op en het komt helemaal goed. Nadat iedereen weer terug was hebben we met zijn allen gegeten bij de ouders van Mike. We waren gelukkig op tijd binnen, want toen begon het toch te regenen, donderen en hagelen. Er waren zelfs buren die hun auto gingen bedekken met dekens om zo te zorgen dat er geen deuken van hagelstenen in de auto kwamen. Na het eten weer naar ons eigen huisje en nadat de kinderen in bed lagen hebben Tamara en Mike getrakteerd op een ijsje. Het was een heerlijk ijsje!! Mike en Tamara gingen op tijd naar bed, en ik heb toen met David en Jody een spelletje gespeeld. En ik kan je zeggen dat spelletje is super leuk om te doen. Het heet Carcassonne. Je moet punten verzamelen door straten en dorpen te bezitten. Het is een soort kolonisten, maar aan de ene kant makkelijker en aan de andere kant ook weer moeilijker. Na het spel lekker naar bed, want het is toch weer een lange dag geweest. Ook hier ben ik vroeg wakker dus ik ben al heel wat uurtjes op vandaag.


Maandag 2 juli 2012
Vandaag heb ik met de kids ontbeten. Mike ging voor een lange fietstocht en Tamara moest gaan hardlopen vanochtend. Na het ontbijt hebben we ons allemaal aangekleed en zijn we naar buiten gegaan. We hebben gefietst, met de bal gespeeld. We hebben van alles gedaan. Ik ben met Tamara en de kinderen een rondje gaan fietsen, we hebben een stop gemaakt bij de grote speeltuin. Ze hebben hier een tijdje gespeeld. Naast de speeltuin hadden ze allemaal shuffleboard banen. Dus hebben we een poging gedaan om met de kinderen shuffleboard te spelen. Tamara is op een gegeven moment naar huis gegaan omdat het best lastig was om met Maya te spelen. Ik heb nog een spel met Jonas gespeeld en toen zijn we ook naar huis gegaan. Na de lunch heb ik Jonas en Indiya naar de tennisles gebracht. Helaas was het niet zo’n groot succes, want het kwam niet echt to tennissen, maar veel spelletjes met de bal. De rest van de week hebben ze ook niet meer getennist. Die middag was ik vrij en heb ik weer een poging gedaan voor internet bij coffe en cream. En jippie ik had internet. Lekker met een ice tea in het zonnetje even kletsen via facebook en whats app. Het is toch altijd fijn om even met iemand bekend te praten. Na mijn internet ervaring, want dat viel steeds weg ben ik richting de pier gelopen en heb ik daar genoten van het zonnetje. Ook ben ik nog even bij het strandje gaan kijken, want daar waren Mike, Jonas en Indiya. Ze hadden op het strand een zandsculptuur gemaakt van Shrek die op het strand ligt te zonnen. Zag er heel mooi uit. Ik ben toen terug naar huis gegaan om mijn badkleding aan te doen en terug te gaan naar het strand. Helaas hield ik het niet lang vol, overal zand en veel te warm. Dus ik ben naar huis gegaan en heb lekker op mijn gemakje gedoucht. Ik heb nog Carcassonne gespeeld met David en Jody en toen was het tijd om te gaan eten. Vandaag heeft Jody voor iedereen gekookt. Het was vegetarisch Mexicaans en het smaakte heerlijk. Die dag was ook nog een zus van Mike aangekomen. Samen met haar vriend en vier dochters. Dus de groep was weer een stukje groter. Na het eten had ik weer tijd voor mijzelf en heb ik besloten om nog maar een wandeling te maken. Fototoestel mee en wie weet wat ik nog tegen zou komen. Uiteindelijk ben ik langs het water gaan wandelen en gaan zitten op de pier om de zonsondergang te zien. En ik kan je vertellen die was super mooi. Ik heb wel foto’s gemaakt, maar het zelf ervaren is mooier. Na deze mooie ervaring terug naar het huisje gelopen. Mike en Tamara waren weg en David en Jody wilde ook even weg dus ben ik thuisgebleven en heb ik nog wat gepuzzeld en ben ik naar bed gegaan.


Dinsdag 3 juli 2012
Vanochtend mijn hardloop sessie van gisteren gedaan, en ik was gelukkig op tijd terug want het was inens heel slecht weer. De hele ochtend hebben we binnen gezeten. We hebben spelletjes gedaan en Jonas heeft een poster voor zijn limonade kraampje gemaakt. Hij gaat limonade verkopen voor het goede doel. Dus daar heb ik een beetje mee geholpen. Die middag ben ik thuis gebleven omdat Maya lag te slapen. Net toen ik weg wilde gaan kwam iedereen thuis van een middagje uit, want het was inmiddels weer mooi weer en warm. Ze hebben besloten om vanmiddag het limonade kraampje te doen. De auto inladen en op naar een mooie plekje. Alles uitgepakt en voorbereid en Jonas kon zijn limonade verkopen. Hij deed het heel erg goed en hij heeft ook redelijk wat geld opgehaald voor de goede doelen. Ik weet niet precies de namen meer van de goede doelen, maar het ene goede doel is voor vrouwen die een hoog risico hebben op borstkanker of een ander vorm van kanker en de andere is voor soldaten en families die ondersteuning nodig hebben voor bijvoorbeeld een huis of ziektekosten. Ik ben met Indya en Maya teruggelopen naar huis want die waren het op een gegeven moment beu. Ik heb de meiden gedoucht en ze hebben daarna even tv gekeken totdat we gingen eten. Die middag was ook de derde zus van Mike aangekomen met haar 3 zoontjes. Nu is de hele familie compleet. Vanavond was het pizza avond. En het was echt heerlijke pizza. Vanavond was alleen Maya thuis. Jonas en Indiya hadden allebei een sleepover. Ik heb die avond niet echt bijzonders gedaan en ben op tijd gaan slapen.


Woensdag 4 juli 2012
Vandaag is het een dag vol leuke dingen. Om 9.30 zijn we richting 2th street gefiets om daar de parade te bekijken. Eerst komen de kinderen met aangeklede fietsen langs en daarna komt de grote parade. Er waren echt super veel kinderen met fietsen. Ze vertrokken van een ander punt dus die hebben we niet gezien. Iets later begon de grote parade. Het was op zich allemaal wel leuk gedaan. Heel mensen daar hebben een golfkarretje om van a naar b te gaan. Nu hebben redelijk wat mensen hun golfkarretje versierd en rijden zo mee in de parade. Elke karretje deelt snoep uit. Vaak wordt het allemaal naar de kinderen gegooid en de kinderen stoppen het dan allemaal in een plastic zak. Vanuit het park daar liepen er ook mensen mee om dingen te promoten, ook de brandweer reed mee met verschillende wagens. Het was leuk om mee te maken en te zien hoe iedereen hier op reageert. Die middag heb weer lekker een rondje gefietst. Er zijn hier flinke heuvels dus mijn benen hebben hun beweging wel gehad voor vandaag. Helaas konden we niet naar het strand want die hadden ze al afgesloten voor het vuurwerk van vanavond. Ik ben thuisgebleven omdat Maya lag te slapen en Indiya ook een dutje deed. Toen ze alle twee wakker waren zijn we naar een kleiner speeltuintje dichterbij het huisje gewandeld en hebben we daar even gespeeld. Het was zo warm dat we na 30 minuten maar weer terug gegaan zijn naar het huisje. We hebben wat gedronken en toen kwam iedereen ook weer terug van hun middag activiteiten. Ik heb toen zelf even lekker op bed gelegen en wat gepuzzeld. Die avond heeft een van de zussen van Mike gekookt. Lekker pasta met spinazie en kaas. Het was heerlijk. Ik heb zitten kletsen met de familie. Die avond was er ook weer storm op komst en heb ik even bij het huisje van de zus van Mike gekeken. Terug in het huisje weer wat gedronken tot de moeder van Mike kwam om te kijken of er nog iemand naar het vuurwerk zou gaan. De kinderen gingen net naar bed en verder ging niemand, maar ik ben toen wel gegaan. We hebben met een paar neefjes en nichtjes vanaf de rotsen naar het vuurwerk gekeken. Het was 40 minuten lang knallen. En soms ook heel ander vuurwerk dan ik gewend ben in Nederland met oud en nieuw. Ook hier heb ik foto’s van, maar het blijft altijd lastig om een mooie foto te maken van vuurwerk. Tegen elf uur was ik weer thuis en ben ik gelijk naar bed gegaan, want morgen is er weer een dag.


Donderdag 5 juli 2012
Het laatste dagje in Lakeside is alweer aangebroken. Vandaag nog even naar het strandje geweest en zelfs het water ingegaan. Het was eerst heel koud, maar daarna was het wel lekker. Er zit ook heel veel alg in het water dus overal waar je liep voelde het raar van de algen. Ook heb ik even lekker op de pier gelegen om een beetje bij te kleuren. Ik heb daarna weer mijn fiets gepakt en weer een rondje richting het huisje gefietst. Even wat eten en die middag weinig bijzonders meer gedaan. Ik ben uiteindelijk met de kinderen naar oma gegaan en we hebben toen op het grote grasveld ballen weg geslagen met een baseballknuppel. In die tussentijd kon Tamara wat dingen inpakken. We zijn daarna met zijn allen lekker een ijsje gaan eten. Ik ben toen met Jody, David, Jonas en Indiya terug naar het huisje gegaan. Ik wilde nog even douchen, Jonas heeft een spelletje gespeeld met David en Jody en Indiya heeft een beetje tv gekeken. Na mijn douche de kinderen onder de douche en tijd om te eten. Vanavond ook weer lekker Mexicaans, bereid door de oudste zus van Mike. Na het eten nog een familiefoto en de dag zat er al weer bijna op. We hebben voor een deel de auto al weer ingepakt, zodat we niet alles morgenochtend hoefden te doen. De kinderen naar bed en wij hebben nog een spelletje carcassonne gespeeld. Daarna door naar bed, want het wordt morgen weer een lange dag.


Vrijdag 6 juli 2012
Goedemorgen het is tijd voor een ontbijtje met een donut. Op tijd wakker en verder de auto inpakken. Tegen half negen zijn we vertrokken. Eerst hebben we natuurlijk afscheid genomen van iedereen. En daarna weer klaar voor de lange rit terug naar Summit. Ook op de terug weg eigenlijk maar twee keer gestopt voor een plaspauze. We hebben MC Donalds in de auto gegeten als lunch in de auto en Maya en Indiya hebben ook nog een kort dutje gedaan. De kinderen hebben films gekeken en muziek geluisterd. Tegen kwart voor zes waren we terug in Summit en was het tijd om de auto uit te laden, alles uit te pakken en op ruimen. Ik heb de kinderen gedoucht en die hebben daarna gegeten. Wij hebben wat eten opgehaald en na de kinderen gegeten. Daarna was ik vrij en kon ik mijn spullen wassen en eens even goed mijn facebook bekijken. Het was een leuke week maar het is toch altijd weer fijn om op je eigen plekje te zijn. Tv, een lekker bed en al je eigen spullen om je heen. Ik heb ook gekeken naar de foto’s maar toen kwam er een probleem. Mijn computer en mijn camera wilde mijn kaartje niet meer lezen omdat hij geformatteerd moet worden. Ok dan maar een zoektocht op internet beginnen wat ik nu moet doen. Ook mijn camera maatje in Nederland maar een mail gestuurd wat te doen. Bijna overal stond er dat ik een programma aan moet schaffen om mijn foto’s terug te zoeken. Dus 30 dollar betaald voor een programma en geprobeerd. Het duurde even en gelukkig ik heb al de foto’s van de afgelopen week weer terug. Het was inmiddels al 11 uur en ik was steen kapot dus het duurde ook niet lang voordat ik in slaap viel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Summit

Lianne

Actief sinds 10 Nov. 2011
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 36146

Voorgaande reizen:

16 April 2012 - 16 April 2013

Au pair in Amerika

Landen bezocht: