Week 41 - Reisverslag uit Summit, Verenigde Staten van Lianne Lankhorst - WaarBenJij.nu Week 41 - Reisverslag uit Summit, Verenigde Staten van Lianne Lankhorst - WaarBenJij.nu

Week 41

Door: Lianne Lankhorst

Blijf op de hoogte en volg Lianne

28 Januari 2013 | Verenigde Staten, Summit

Maandag 21 januari 2013
Kinderen hadden vandaag een vrije dag. Indiya had een playdate en Jonas was ergens blijven slapen dus ik had alleen Maya vanochtend. We hebben samen ontbeten en gespeeld tot Jonas terug thuis was. Maya wilde graag met Jonas spelen dus die hebben samen spelletjes gespeeld. Ik heb ondertussen de bedden afgehaald en als het kon ook weer opgedekt. Indiya kwam voor de lunch weer thuis dus we hebben met zijn allen geluncht. Dat komt niet vaak voor dus ik vond het wel gezellig. Na de lunch moest Maya naar bed en hebben Jonas en Indiya een film gekeken. Jonas was toch wel moe omdat hij natuurlijk weinig had geslapen en Indiya was wel moe van haar playdate. Dus een mooi rustmomentje voor de middag. Toen Tamara thuis was heb ik boodschappen gedaan. We hadden bijna niets meer in huis dus deze keer waren het de grote boodschappen en dan heb je dus ook een goed gevulde kar. Jonas en Indiya hadden wel gewoon zwemles. Ik heb Maya toen gedoucht en ben toen begonnen aan het eten voor de familie. Ik heb vanavond niet meegegeten, want ik ben met Jill en Marlies (een nieuwe Nederlandse au pair) naar de cheesecake factory geweest. We hebben heerlijk Nederlands gekletst en het was leuk om weer een nieuw meisje te ontmoeten. We waren weer redelijk op tijd terug thuis. Net nog even tv gekeken en nu slapen. Het was een lange maar lekkere dag!


Dinsdag 22 januari 2013
Ja, ja het kwam er toch een keertje van. Er waren neten geconstateerd bij kinderen. Dus ja ook hier werden de kinderen aan een grondige controle ondervonden. Helaas waren we bij Indiya niet helemaal zeker en hebben we haar thuisgehouden zodat we haar konden behandelen. Vanochtend dus gewerkt, maar ik heb lekker met Indiya film gekeken en spelletjes gespeeld, het was natuurlijk al vervelend genoeg dat ze het misschien had. Ik heb ondertussen de bedden weer gedaan en ik ben ook aan het wassen geslagen. Ik heb aan het eind van de ochtend Maya opgehaald. Ik was toen even vrij. Ik heb zelf gedoucht en mezelf ook maar behandeld met een shampoo gewoon uit voorzorg. Die middag heeft Tamara, Indiya nog meegenomen naar de verpleegster op Jonas zijn school en gelukkig was Indiya nu helemaal vrij van neten/ luizen. Het kon wel zijn dat ze ze heeft gehad, maar omdat we behandeld hadden kon het er wel uit zijn. Dus gewoon door met wassen ;). Achja het kan elk kind gebeuren. Indiya kon nu wel naar de turn les. Jonas heeft ondertussen zijn huiswerk gemaakt. Helaas werd Maya ziek. Ze had verhoging en was erg hangerig en huilerig. Net gegeten en ik kan je zeggen ik ben zo moe, dat ik nu ook gelijk ga slapen ;).


Woensdag 23 januari 2013
Maya is nog steeds ziek, dus geen Little gym vandaag. Lekker ontspannen en met een dekentje op de bank. Af en toe even op schoot en anders lag ze lekker op de bank zodat ik wat dingetjes kon doen. In de tijd dat ik vrij ben heb ik weer een poging gedaan om mijn blog bij te werken. Het is de laatste tijd toch wel lastig hoor om die bij te houden. Ik ben veel weg en als ik thuis ben dan doe ik liever niets, maar soms moet het gewoon. De middag was verder rustig. Ik heb met Indiya haar huiswerk gemaakt en met Maya en Indiya gespeeld. Ik heb de meiden gedoucht en we hebben samen film gekeken. Ik liep de hele middag al met een knallende hoofdpijn en helaas werd dat ook niet minder met een ibruprofen. Dus dat eindigde in bijna niets eten en gelijk naar bed toe we klaar waren met eten.


Donderdag 24 januari 2013
Vanochtend had ik alleen mijn uurtje. Ik ben vanochtend gaan wandelen en ben even weer in de winkeltjes in Summit gaan kijken. Blijft toch altijd leuk om hier door de winkeltjes te lopen. Met name de hebbedingetjes winkel en de knutselwinkel!! Ik heb op de terug weg een broodje bij de subway gehaald voor lunch en zo weer terug naar huis gelopen. Vanmiddag heb ik de was gedaan en heb ik de knutselkwast weer opgeruimd. Vandaag veel met de meiden gespeeld. We hebben eigenlijk de hele middag gekleurd. Jonas had een playdate dus die was ook lekker bezig. Toen Jonas naar de basketbal was heb ik de meiden gedoucht en hebben we daarna nog even een spelletje gespeeld. Ik heb de tafel gedekt en toen Jonas klaar was met douchen en Mike thuis was konden we aan tafel. Na het eten naar m’n kamer en tv gekeken. Grey’s Anatomy is net afgelopen dus tijd om te slapen. TRUSTU!

Vrijdag 25 januari 2013
Het was vandaag wel een lekker dagje. Vanochtend mijn opstart uurtje. Tussen de middag met Maya lunchen en aan het eind van de middag tot vanavond werken. Ik heb tussendoor niet veel gedaan. Dan beetje op de laptop en wat dingen uitzoeken. Ik heb vanmiddag en vanavond de kinderen. We hebben gespeeld en zijn op tijd gaan douchen. Na het douchen ben ik eten gaan maken. We hebben samen gegeten en daarna zijn we gaan genieten van een filmpje. Tamara en Mike waren al eerder thuis en hebben zelf de kinderen naar bed gebracht. Nu was dan ook mijn vakantie begonnen. Ik heb vanavond niets meer gedaan. Filmpje kijken natuurlijk ;). Dat zal ik wel gaan missen hoor.


Zaterdag 26 januari 2013
Joehoe mijn vakantie is begonnen!! Ik was natuurlijk weer heerlijk vroeg wakker. Toevallig sprak ik Kristina en ze wilden vandaag gaan snowtuben. Ik wilde wel mee en dat kon nog. Na veel heen en weer gemail en gechat had ik dan eindelijk een kaart besteld. En ja toen had de rest niets besteld en toen klopten de tickets niet meer en dit eindigde weer dat we niet gingen, maar ik zat wel met een kaart die ik niet terug kon brengen. Gelukkig hebben we de kosten van die kaart gedeeld dus dat was wel heel lief. Ik ben uiteindelijk met Celia en Kristina gaan eten bij Beacon Hill in Summit. Het was wel lekker eten, maar echt netjes ziet het er niet uit. Na het eten hebben we een nieuwe au pair op gehaald (Tatiana uit Columbia) want we wilden gaan bowlen. Helaas er was geen baan meer beschikbaar tot de volgende dag 7 uur ‘s avonds. Dus ja wat gaan we dan doen. Het werd uiteindelijk maar een biertje drinken bij de office. Ik dacht laat ik eens gek doen dus ik heb een Nederlandse Heineken gedronken “jammie” na ons biertje moest Celia weg en hebben ik met de andere twee besloten om naar de film te gaan. Normaal gesproken ben ik niet zo van thriller/ horror, maar ik dacht laat ik het maar eens proberen. Uiteindelijk heb ik met Kristina helemaal in een scheur gelegen. Voor ons zaten bijna twee rijen met jonge meiden. Sommige stukken in de film waren best voorspelbaar en zaten Kristina en ik al tegen elkaar “er gaat nu wat gebeuren”. En ja we hadden gelijk, alleen die meiden voor ons hadden echt niets door dus elke keer als er wat gebeurden zaten die te gilen en ja dat vonden wij natuurlijk weer grappig. Het was wel een goede film moet ik eerlijk toegeven. Na de bios was het inmiddels laat en was het tijd om wat te eten. We zijn naar Morristown gereden en hebben daar bij urban tables gegeten. Jammie!! Kristina en ik wilden eigenlijk in Summit nog wat gaan drinken, maar het begon te sneeuwen en we waren toch ook wel moe. Dus naar huis en bedje in. Uiteindelijk ben ik nu nog steeds wakker, want natuurlijk is er een leuk filmpje op.


Zondag 27 januari 2013
Ik heb vandaag eigenlijk weer weinig gedaan. Tv kijken en luieren. Lekker toch!! Vanavond ben ik met Kristina en Anna gaan uiteten bij de Office. Na het eten hadden we een cluster meeting in een of ander cowboy schuur. Het is een restaurant, je kan er op zo’n elektrische stier en we konden leren line dansen. Ja ach eerst dacht ik, nou ik kijk wel. Maar met een stel meiden kan ik altijd wel lachen dus wij gingen ook maar leren dansen. Uiteindelijk duurde het voor mij veel te lang, want ik had het wel onder de knie, maar ze ging het nog honderd keer uitleggen. Sommige stukken waren raar, maar ja wij vonden het wel lachen. Het waren drie clusters bij elkaar dus heel veel au pairs. We hebben nog even gekeken naar de rest, toen hebben we besloten om naar huis te gaan. Ik vond het niet heel erg, want ik ga morgen naar Florida en daar heb ik nog wat dingen voor moeten in pakken. De laatste dingen voorbereid voor Florida en nu slapen...SPANNEND!! IK ZIE M’N MAMA MORGEN WEER!!!

Kussies & Huggies
Lianne(ke)/ LiLa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Summit

Lianne

Actief sinds 10 Nov. 2011
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 36153

Voorgaande reizen:

16 April 2012 - 16 April 2013

Au pair in Amerika

Landen bezocht: